enter-article דלתות הזזה - איך הן באו לעולם ולמה הן טובות לנו - מרכז אלומיניום | הנהלה: בית עובד 8, תל אביב (פריסה ארצית) | טלפון: 072-3313812 כתובת מייל: alumicoil@gmail.com
עבודות אלומיניום » מאמרים וחדשות » דלתות הזזה - איך הן באו לעולם ולמה הן טובות לנו

דלתות הזזה - איך הן באו לעולם ולמה הן טובות לנו

לפני יותר ממאה שנה התגלתה מתכת נפלאה, שהייתה קשה מאוד ליצור, אך בסופו של תהליך מפרך התקבל חומר מבריק, עמיד לגמרי לחלודה, חזק וקל. לחומר הזה קראו היסוד אלומיניום, ובעקבות פיתוחים טכנולוגיים, הלך מחירו המאמיר וירד עם השנים.

בני דורה של המלכה ויקטוריה באנגליה עוד שמרו סטים של כלי סכו"ם מאלומיניום כחיסכון משפחתי, יקרים עוד יותר מסכו"ם הכסף. במלחמת העולם השניה לעומת זאת, הפך האלומיניום לזול מספיק כדי ליצר ממנו מטוסים, ובימנו מדובר באחת המתכות הזולות המשמשות לעיצוב פנים ובניה.
כפי שאמרנו, האלומיניום משלב באופן מפליא תכונות נפלאות של חוזק מחד, ומשקל סגולי (משקל פר יחידת נפח) נמוך.

על כל אלה, ואולי חשוב מכך, נוספת התכונה של העמידות מפגעי הסביבה: האלומיניום מתכסה מיד עם יצירתו בשכבה מחומצנת, מה שמונע חמצון נוסף (כלומר מונע חלודה). טכניקות של גילוון ואמצעים שהתפתחו מאוחר יותר, כמו צבעים אקריליים, חריטה ואפילו הדפסה, מאפשרים למעשה ליצור כמעט כל סוג של מראה מחתיכת האלומיניום שלנו.

אז מה בין זה לבין דלתות הזזה?

ובכן, כל היתרונות הללו של אלומיניום הופכים אותו לחומר מאוד נפוץ במגוון של שימושי פרזול ביתיים, ומקום של כבוד שמור לפתרון פרקטי ועיצובי חדש ואופנתי- דלתות הזזה. למעשה דלתות הזזה, בניגוד לדלתות ציר, הן דלתות הנפתחות במקביל למישור הפתח. מנגנון פתיחה שכזה מניב כמה יתרונות חשובים.

היתרונות של דלתות הזזה

ראשית, באופן זה דלתות הזזה מאפשרות שימוש חוסך מקום. אף שנראה לנו כי הדלת שטוחה, למעשה דלתות ציר צורכות מרחב חשוב בפנים החדר, ומונעות הצבת חפצים בכל איזור הפתיחה (למעשה מורידות כמטר רבוע שלם מהשטח האפקטיבי של החדר).

בייחוד בחדרים קטנים, מרפסות סגורות וכו' (אם כי לא רק כמובן), עובדה זו הופכת דלתות הזזה, שכאמור נפתחות במקביל ולכן לא תופסות שטח כלל, למועדפות באופן משמעותי.

היתרון השני הוא כמובן עיצובי: כפי שציינו דלתות הזזה, שנעשות לרוב על בסיס שלדת אלומיניום, מאפשרות ביטוי של מגוון מאוויים יצירתיים. למעשה, קשה לדמיין תבנית, צבע או צורה של דלת הזזה, ולו תהיה זו פרי דמיונו הקודח של המקורי שבמעצבים, שלא ניתנת לביצוע טכני (השאלה היא כמובן המחיר...)
לבסוף, יתרון משמעותי ביותר של דלתות הזזה היא עמידותן הגבוהה יותר. הסיבות לכך יכולות להיות רבות.

כך לדוגמא דלתות הזזה מחלקות את כל משקלן (הנמוך מלכתחילה, כאמור מדובר באלומיניום, שהוא חומר קל בהרבה מהעץ המרכיב את רוב דלתות הציר) על תומכה מאוזנת, בעוד שדלתות הציר תלויות רק מצידן האחד, ולכן מפעילות מומנט (ציר כוח) על הצירים העליונים, ובכך רגישות יותר להווצרות חוסר איזון וחריקה כעבור שנים.
כמו כן, דלתות הזזה לא יכולות "להטרק" ממשב רוח רענן או משתמש נזעם, ולכן שמורות הרבה יותר מפני נזקים למסגרת.

המחירים של דלתות הזזה

המחיר כמובן משתנה מאוד לפי סוג הדלת, העיצוב וכדומה. דלת הזזה סטנדרטית תעלה החל מ800 שקלים, כאשר עבודת ההתקנה (באם לא קיים כבר ציר מוכן) מסובכת מעט ועלולה להגיע לעלות של 1500 שקלים ויותר. כמובן שהחלפת דלתות הזזה במקומות בהם כבר הותקנו דלתות שכאלה זולה בהרבה, אף פחות ממחיר ה800 שקלים שציינו לעיל.

עוד באותו נושא

דלתות אלומיניום – דלתות מעוצבות שגם מגנות

דלתות אלומיניום – דלתות מעוצבות שגם מגנות

דלתות אלומיניום הן דלתות אשר ייחודן הינו בעיצוב המרשים שלהן וכך הנכם מקבלים גם דלת מגנה אך גם דלת בשלל סגנונות מקוריים לבית או למשרדכאשר אנו...

חלונות אלומיניום המדריך השלם באתר לפניכם (מעודכן 2023)

חלונות אלומיניום המדריך השלם באתר לפניכם (מעודכן 2023)

מחירי חלונות אלומיניום יכולים להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים. ראשית, לגודל ועיצוב החלון יש תפקיד משמעותי בקביעת העלות. חלונות גדולים יותר...

גדרות אלומיניום - הצעות הטובות בשוק

גדרות אלומיניום - הצעות הטובות בשוק

כיום ניתן להרכיב גדרות אלומיניום עמידות ומעוצבות בעצמכם. בחרו את הגדר הרצוייה לכם ודאגו כי כל חלקיה מצורפים וכך תחסכו כסף רב ותהנו לגדר...

עיצוב תריסי אלומיניום – מצללים את החדר בסטייל

עיצוב תריסי אלומיניום – מצללים את החדר בסטייל

מגוון של תריסי אלומיניום מאפשר לכם לשלוט על הצללת החדר וגם להוסיף לו פן דקורטיבי מיוחד עם תריסים יפייפיים ומעוצביםכולנו זוכרים את התריסים...

תריסי גלילה - המדריך השלם לצרכן

תריסי גלילה - המדריך השלם לצרכן

מלבד היופי של תריסי גלילה, הם גם שומרים על שקט וניקיון, הנה מדריך קצר למי שמעוניין להעניק לבית שלו מראה קצת שונה דלתות ציר, או ה"דלת הרגילה",...

string(37) "categoryדלתות אלומיניום"