סגירת מרפסת יכולה להתבצע בדרכים שונות ולשפר את חווית המגורים הכוללת. כיום, סגירת מרפסת אלומיניום מהווה כאחת הדרכים הפופולאריות להשגת המטרה, הודות לתועלותיה הרבות.

סגירת מרפסת אלומיניום
 
ראשית כל, סגירת מרפסת מספקת מרחב סגור נוסף שניתן לנצל בדרכים שונות. בין אם מבקשים ליצור פינת קריאה נעימה, להקים משרד ביתי, או פשוט ליהנות בחוץ מבלי להיחשף לפגעי מזג האוויר, סגירת המרפסת שלך מציעה צדדיות וגמישות.
 
שנית, סגירת המרפסת עוזרת לשפר את הבידוד של הבית. על ידי יצירת מחסום נוסף בין החוץ לפנים, אתה יכול להפחית ביעילות את איבוד החום במהלך החודשים הקרים יותר ולמנוע עלייה בחום במהלך החודשים החמים יותר. זה יכול להוביל לסביבת מגורים נוחה יותר וחשבונות חשמל נמוכים יותר.
 
יתרה מכך, סגירת המרפסת שלך יכולה לספק שכבת אבטחה נוספת. על ידי סגירת המרפסת, אתה יוצר מחסום פיזי שיכול להרתיע פולשים לא רצויים ולהגן על הבית שלך מפני פריצות פוטנציאליות. זה יכול להביא שקט נפשי, במיוחד עבור אלה המתגוררים באזורים עירוניים או בקומות גבוהות יותר.
 
בנוסף, סגירת המרפסת יכולה לעזור בכל מה שקשור לבידוד אקוסטי. אם אתה גר בשכונה רועשת או ליד רחובות סואנים, סגירת המרפסת יכולה לשמש כמחסום קול, ולמזער את כמות הרעש החיצוני שנכנס לחלל המגורים שלכם. זה יכול לתרום לאווירה שקטה ושלווה יותר בתוך הבית שלך.
 
לבסוף, סגירת המרפסת שלך יכולה להציע פרטיות. בין אם אתה מתגורר בסמיכות לשכנים או פשוט מעוניין באזור חיצוני מבודד יותר, סגירת המרפסת יכולה לספק לכם נווה מדבר פרטי בו תוכל להירגע ולהירגע ללא עיניים סקרניות.
 

הבנת היסודות: מהי מרפסת אלומיניום?

 
מרפסת אלומיניום היא סוג של מבנה מרפסת שעשוי בעיקר מחומרי אלומיניום. אלומיניום היא מתכת קלת משקל ועמידה הידועה בחוזקה ובעמידותה בפני קורוזיה. זוהי בחירה פופולרית לבניית מרפסות בשל יכולתה לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים ודרישות תחזוקה נמוכות – ולכן, כיום ניתן לפגוש את האלומיניום ביותר ויותר אלמנטים כמו חלונות אלומיניום.
 
מרפסות אלומיניום מורכבות בדרך כלל ממסגרת אלומיניום, המספקת תמיכה מבנית, וניתן לשלב אותן עם חומרים אחרים כגון לוחות זכוכית או אלומיניום לקירות. המסגרת מתוכננת להיות יציבה ומאובטחת, מה שמבטיח את בטיחות המשתמשים במרפסת.
 
אחד היתרונות המרכזיים של מרפסת אלומיניום הוא הרבגוניות שלה בעיצוב. ניתן לעצב וליצוק אלומיניום בקלות, מה שמאפשר סגנונות אדריכליים שונים ואפשרויות התאמה אישית. זה יכול להיות מצופה אבקה או אנודייז כדי לספק גימור דקורטיבי ולהגן מפני קורוזיה.
 
מבחינת התקנה, ניתן להצמיד מרפסות אלומיניום לחלקו החיצוני של מבנה, אם כהרחבה של מבנה הרצפה ואם כמבנה שלוחה הנתמך בסוגרים או עמודים. תהליך ההתקנה עשוי לדרוש מומחיות מקצועית כדי להבטיח התאמה נכונה, יציבות ועמידה בקודי בנייה ובתקנות.
 
תחזוקה של מרפסת אלומיניום היא נטולת טרחה יחסית. האלומיניום עמיד בפני חלודה וריקבון, ומבטל את הצורך בצביעה או איטום תכופים. ניקוי קבוע במים וסבון עדין מספיק בדרך כלל כדי שהמרפסת תיראה במיטבה.
 

יתרונות סגירת מרפסת אלומיניום

 
סגירת מרפסת אלומיניום מציעה מספר יתרונות שיכולים לשפר את מרחב המחיה וסגנון החיים שלך.
 
ראשית, סגירת המרפסת מספקת חדר נוסף או הרחבה לביתך. הוא מאפשר ליצור מרחב פרטי ומוגן, שניתן להשתמש בו למטרות שונות. בין אם תרצה ליצור פינת קריאה נעימה, משרד ביתי או פינת משחקים לילדים שלכם, מרפסת אלומיניום סגורה מציעה את הפתרון המושלם. היא מספקת סביבה מוגנת ונוחה, מגן עליך מפני פגעי מזג האוויר ועדיין נהנה מהנופים החיצוניים.
 
שנית, סגירת מרפסת האלומיניום שלך מציעה פרטיות מוגברת. באמצעות סגירת החלל ניתן ליצור אזור מבודד המוגן מעיניים סקרניות. זה מועיל במיוחד עבור אלה המתגוררים באזורים עירוניים או ליד רחובות סואנים, שבהם הפרטיות יכולה להוות דאגה.
 
בנוסף לפרטיות, סגירת המרפסת מספקת גם הפחתת רעש טובה יותר. מבנה האלומיניום, יחד עם הקירות והחלונות שנוספו, משמשים כמחסום לרעשים חיצוניים ויוצרים סביבה שקטה ושלווה יותר.
 
סגירת מרפסת אלומיניום מציעה גם יעילות אנרגטית משופרת. הקירות והחלונות שנוספו עוזרים לבודד את החלל, מפחיתים את איבוד החום במהלך החודשים הקרים יותר ומצמצמים את עליית החום בחודשים החמים יותר. זה יכול להביא לחיסכון באנרגיה על ידי הפחתת הצורך בחימום או קירור מוגזם, ובסופו של דבר להוזיל את חשבונות החשמל.
 
לבסוף, סגירת מרפסת האלומיניום מוסיפה ערך לנכס. מרפסת סגורה מספקת חלל חיצוני אטרקטיבי ופונקציונלי שיכול להוות נקודת מכירה עבור קונים פוטנציאליים. זה משפר את המשיכה הכללית של הבית שלך ויכול להגדיל את ערך השוק שלו, מה שהופך אותו להשקעה משתלמת.
 

חשיבות השימוש בחומר האיכותי בסגירת מרפסת

 
בכל הנוגע לסגירת מרפסת אלומיניום יש חשיבות עליונה לאיכות החומרים בהם נעשה שימוש. העמידות ואורך החיים של הסגר תלויים מאוד באיכות החומרים המשמשים בבנייתו.
 
שימוש בחומרים איכותיים מבטיח שסגירת המרפסת תעמוד במבחן הזמן ובתנאי מזג אוויר שונים. חיוני לבחור באלומיניום המיועד במיוחד לשימוש חיצוני, שכן הוא עמיד בפני קורוזיה ועמיד בפני חשיפה לפגעי מזג האוויר. יתר על כן, השימוש באלומיניום איכותי מבטיח שהסגירה תישאר יציבה ושומרת על שלמותו המבנית, ומספקת סגירה בטוחה ומאובטחת למרפסת.
 
בנוסף לאלומיניום, אין להתעלם מאיכותם של רכיבים נוספים כמו החלונות, הדלתות והבידוד. בחירה בחלונות ודלתות באיכות גבוהה מבטיחה בידוד נאות, אבטחה ופונקציונליות. חומרי בידוד איכותיים עוזרים לשמור על טמפרטורה נוחה בתוך המרפסת הסגורה, מפחיתים את צריכת האנרגיה ומשפרים את הנוחות הכללית.
 
השקעה בחומרים איכותיים עשויה לגרור בתחילה עלות גבוהה יותר, אך היא מתגלה כהחלטה נבונה בטווח הארוך. חומרים נחותים עלולים לגרום לתיקונים והחלפות תכופים, ולהוביל להוצאות נוספות ואי נוחות. מצד שני, חומרים איכותיים מציעים עמידות ודורשים תחזוקה מינימלית, מספקים לכם שקט נפשי וחוסכים לכם כסף בטווח הארוך.
 
יתר על כן, השימוש בחומרים איכותיים משפר את המשיכה האסתטית הכוללת של סגירת המרפסת. אלומיניום איכותי וחומרים אחרים זמינים לרוב במגוון גימורים וצבעים, המאפשרים לך להתאים אישית את הסגירה כדי להשלים את העיצוב החיצוני של הבית. שימוש בחומרים איכותיים מבטיח מראה מעודן ומצוחצח המוסיף ערך מוסף לא רק למרפסת שלכם אלא גם לכל הנכס שלכם.
 

בחינת דרכים שונות לסגירת מרפסת אלומיניום

 
ישנן דרכים שונות לסגור מרפסת אלומיניום, בהתאם לצרכים ולהעדפות הספציפיות. אחת האפשרויות הפופולריות היא התקנת לוחות זכוכית או חלונות לאורך היקף המרפסת. זה מאפשר צפיות ללא הפרעה תוך מתן הגנה מפני פגעי מזג האוויר. לוחות זכוכית יכולים להיות קבועים או הזזה, בהתאם לרמת הגמישות הרצויה.
 
אפשרות נוספת היא התקנת מסכי אלומיניום או מתכת. ניתן להתאים את המסכים הללו למידות המרפסת, מה שמספק מחסום מפני חרקים ופסולת תוך כדי זרימת אוויר צח. המסכים יכולים להיות נשלפים, ומאפשרים לך לפתוח את המרפסת בעת הצורך.
 
גם תריסים או הצללות הם בחירה נפוצה לסגירת מרפסת אלומיניום. הם מספקים פרטיות וצל ועדיין מאפשרים אוורור. עם מגוון רחב של חומרים ועיצובים זמינים, תוכלו לבחור תריסים המתאימים להעדפות האסתטיות שלכם ולשלוט בכמות האור והפרטיות הרצויה לכם.
 
בנוסף, ייתכן שתשקול להוסיף גג אלומינום או חופה לסגירת מרפסת האלומיניום שלך. זה מספק מחסה מפני גשם ואור שמש ישיר, ומאפשר לך ליהנות מהמרפסת שלך גם בתנאי מזג אוויר פחות נוחים.
 
כאשר בוחנים דרכים שונות לסגירת מרפסת אלומיניום, חשוב לקחת בחשבון גורמים כמו התקציב שלכם ( בעידן האינטרנט ניתן למצוא טווחי מחירים של כל אלמנט מאלומיניום כמו: העלות של גדר אלומיניום וכיוצא בזה), רמת הפרטיות הרצויה והאקלים באזורכם. התייעצות עם קבלן מקצועי יכולה לעזור לכם להעריך את האפשרויות ולבחור את הפתרון הטוב ביותר לצרכים הספציפיים שלכם.
 

כיצד תריסים יכולים לשפר את סגירת המרפסת ?

 
תריסים הם בחירה פופולרית לשיפור הסגירה של מרפסת אלומיניום בשל הרבגוניות והפונקציונליות שלהם. הם מציעים מספר יתרונות שיכולים לשפר מאוד את החוויה הכוללת של השימוש במרפסת שלך.

     

  • פרטיות ובקרת אור:
    אחד היתרונות העיקריים של שימוש בתריסים לסגירת מרפסת הוא היכולת לשלוט בפרטיות ובאור. עם דקים מתכווננים, אתה יכול לווסת בקלות את כמות האור הנכנסת לחלל המרפסת שלך. זה מאפשר לך ליצור אזור נעים ומוצל, במיוחד בימי הקיץ החמים. יתרה מכך, תריסים מספקים תחושת פרטיות, מגנים על המרפסת מעיניים סקרניות ויוצרים אווירה אינטימית יותר.
  • הגנה מפני מפגעים שונים:
    תריסים פועלים כמחסום מפני פגעי מזג האוויר, ומציעים הגנה מפני רוח, גשם ואור שמש מוגזם. בהתאם לחומר שתבחר, כגון בדים עמידים בפני מזג אוויר או PVC עמיד, תריסים יכולים להגן ביעילות על המרפסת שלך מתנאי מזג אוויר קשים. זה מאפשר לך להשתמש במרפסת שלך לאורך כל השנה, ללא קשר למזג האוויר בחוץ, וגם עוזר למנוע נזק לרהיטים ופריטים אחרים.
  • משיכה אסתטית והתאמה אישית:
    תריסים מגיעים במגוון רחב של חומרים, צבעים ועיצובים, המאפשרים לך להתאים אישית את המראה של סגירת המרפסת שלך כך שיתאים לסגנון האישי שלך. בין אם אתה מעדיף מראה מלוטש ומודרני או אסתטיקה מסורתית יותר, ישנם וילונות זמינים שיתאימו להעדפותיך. אתה יכול גם לבחור בין וילונות אופקיים או אנכיים, בהתאם לכיוון פתחי המרפסת.

 

האם סגירת המרפסת היא פתרון חסכוני?

 
סגירת המרפסת באלומיניום יכולה להיות פתרון משתלם בטווח הארוך. אמנם עשויה להיות השקעה ראשונית מעורבת, היתרונות והחיסכון לאורך זמן עולים על העלויות המוקדמות.
 
ראשית, סגירת המרפסת שלך עוזרת לחסוך באנרגיה ולהפחית את חשבונות החשמל. על ידי יצירת מחסום נוסף בין מרחב המחיה הפנימי שלך לחוץ, אתה יכול למנוע איבוד חום בחודשים הקרים יותר ולהפחית את הצורך במיזוג אוויר מוגזם בקיץ חם. זה יכול להוביל לחסכון משמעותי בעלויות החימום והקירור לאורך כל השנה.
 
בנוסף, מרפסות סגורות מספקות בידוד נוסף לבית שלך. חומר האלומיניום המשמש לסגירה ידוע ביעילות התרמית שלו, המסייע בשמירה על טמפרטורה פנימית נוחה. זה מפחית את ההסתמכות על מערכות חימום וקירור, ותורם עוד יותר לחיסכון באנרגיה וחשבונות חשמל נמוכים יותר.
 
יתרה מכך, סגירת המרפסת יכולה גם להגן על הרהיטים והחפצים שלכם מנזקי מזג האוויר. כשהמרפסות נותרות פתוחות חשופות לגשם, רוח וקרני UV, מה שעלול לגרום להידרדרות ולדרוש החלפה תכופה של ריהוט ותפאורה חיצונית. על ידי סגירת המרפסת באלומיניום תוכלו להאריך את תוחלת החיים של החפצים שלכם ולחסוך כסף בטווח הארוך.
 
יתר על כן, מרפסות סגורות יכולות להגדיל את שטח המגורים השמיש בביתכם. ברגע שהמרפסת שלך סגורה, היא יכולה לשמש כהרחבה של החלל הפנימי שלך, ולספק אזור נוסף למנוחה, בידור או אחסון. זה מבטל את הצורך בתוספות ביתיות או שיפוצים יקרים כדי ליצור יותר מרחב מחיה.
 

התקנה מקצועית לעומת עשה זאת בעצמך: מה עדיף?

 
בכל הנוגע לסגירת מרפסת אלומיניום, יש לכם אפשרות להזמין אנשי מקצוע להתקנה או במסלול עשה זאת בעצמך. לשתי הגישות יש יתרונות ושיקולים משלהן שיש לזכור.
 
התקנה מקצועית מציעה את המומחיות והניסיון של אנשי מקצוע מיומנים. יש להם את הידע והכישורים להבטיח סגירה נכונה ויעילה של המרפסת שלכם. הם מכירים את שיטות העבודה המומלצות, את חוקי הבנייה המקומיים ואת תקנות הבטיחות. המומחיות שלהם יכולה לעזור לך להימנע מטעויות יקרות ולהבטיח התקנה באיכות גבוהה.
 
בנוסף, למתקינים מקצועיים יש גישה לכלים וציוד מיוחדים שעשויים שלא להיות זמינים לאנשי "עשה זאת בעצמך". דבר זה מאפשר להם להשלים את ההתקנה ביעילות וביעילות. הם יכולים גם לספק אחריות או ערבויות, לתת לך שקט נפשי בידיעה שכל בעיה תטופל מיד.
 
מצד שני, בחירה בגישת "עשה זאת בעצמך" יכולה להיות חסכונית יותר. יש לך את החופש לבחור מתי וכיצד להשלים את הפרויקט, תוך חיסכון בעלויות העבודה. פרויקטי עשה זאת בעצמך מאפשרים גם התאמה אישית ויצירתיות, שכן יש לך שליטה על כל התהליך.
 
עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את מורכבות המשימה. סגירת מרפסת אלומיניום דורשת מידות מדויקות, איטום נכון ושיקולים מבניים. כל טעות בהתקנה יכולה לפגוע בשלמות הסגר ועלולה להוות סכנות בטיחותיות.
 

תחזוקת מרפסת האלומיניום הסגורה: במה זה כרוך?

 
שמירה על מרפסת אלומיניום סגורה חיונית על מנת להבטיח את אורך החיים והפונקציונליות שלה. תחזוקה שוטפת מסייעת במניעת נזקים, שומרת על ניקיון החלל ומבטיחה חווית חוץ נעימה. להלן כמה היבטים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כשמדובר בשמירה על מרפסת האלומיניום הסגורה שלך:

     

  • ניקיון:
    ניקוי שוטף הוא חיוני להסרת לכלוך, אבק ופסולת שעלולים להצטבר במרפסת. השתמש בחומר ניקוי עדין ובמים חמים כדי לנקות את משטחי האלומיניום. הימנע משימוש בחומרי ניקוי שוחקים או בכלים שעלולים לשרוט או להזיק לחומר. לשטוף ביסודיות ולנגב יבש כדי למנוע כתמי מים.
  • בדיקת אטמים ופסי מזג אוויר:
    בדוק את האיטומים ואת פסי מזג האוויר סביב קצוות המרפסת באופן קבוע. חפש כל סימני בלאי, סדקים או רווחים. אטמים פגומים עלולים לסכן את הבידוד ולהוביל לדליפות אוויר או מים. החלף כל אטמים בלויים כדי לשמור על שלמות הסגר.
  • שימון חלקים נעים:
    אם במרפסת האלומיניום הסגורה שלכם יש חלקים נעים, כמו דלתות הזזה או חלונות, שימו אותם מעת לעת. השתמש בחומר סיכה על בסיס סיליקון כדי להבטיח פעולה חלקה ולמנוע חלודה או קורוזיה.
  • בדיקת נזילות:
    בדוק את המרפסת לאיתור סימני נזילות, במיוחד לאחר גשם כבד. חפש כתמי מים, רטיבות או צמיחת עובש. יש לטפל בכל נזילות בהקדם כדי למנוע נזקי מים ולשמור על חלל יבש ונוח.

 

בחירת הקבלן המתאים לסגירת מרפסות

 
כאשר מדובר בסגירת מרפסת אלומיניום, בחירת הקבלן המתאים היא קריטית לתוצאה מוצלחת ומשביעת רצון. להלן שלושה גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון בבחירת קבלן:

     

  • ניסיון ומומחיות:
    חיוני להזמין קבלן בעל ניסיון ומומחיות בפרויקטים של סגירת מרפסות. חפשו קבלנים המתמחים במיוחד בסגירת מרפסות אלומיניום, שכן יהיו להם הידע והכישורים הדרושים על מנת להתמודד עם העבודה ביעילות. סקור את תיק העבודות שלהם או בקש הפניות כדי להעריך את איכות העבודה הקודמת שלהם. קבלן מנוסה יכיר את המורכבויות של סגירת מרפסות ויוכל לספק תובנות והמלצות חשובות.
  • רישוי וביטוח:
    יש לוודא כי הקבלן מחזיק ברישיונות ובאישורים הנדרשים לביצוע העבודה בצורה חוקית ומקצועית. רישוי מתאים מבטיח שהקבלן עמד בתקנים ובתקנות הדרושים. בנוסף, חשוב להזמין קבלן בעל כיסוי ביטוחי הולם. זה מגן הן עליך כבעל הבית והן על הקבלן במקרה של תאונות, נזקים או התחייבויות שעלולים להתרחש במהלך הפרויקט.
  • מוניטין וביקורות:
    חקור את המוניטין של הקבלן לפני קבלת החלטה. חפש ביקורות מקוונות, המלצות או המלצות מלקוחות קודמים. לקבלן בעל מוניטין יהיה משוב חיובי ורקורד של אספקת עבודה באיכות גבוהה. בנוסף, שקול לפנות לחברים, משפחה או שכנים שהשלימו לאחרונה פרויקטים דומים כדי לקבל את ההמלצות או התובנות שלהם.

.

 

יועץ אלומיניום
מאירי רון
ייעוץ אלומיניום

מנהל פורום אלומיניום

ניסיון של מעל 30 שנה בענף האלומיניום לבנין. ניסיון של כ 15 שנה בנושא תקינת אלומיניום. רון מאירי, יועץ אלומיניום בעל ניסיון של 32 שנה בתחום האלומיניום, החל את דרכו משלב ההתקנה, הייצור, ניהול הבטחת איכות של מכון התקנים ועד תפקידו היום כיועץ אלומיניום לחברות בניה, לאדריכלים וליזמים בשוק הפרטי והציבורי.

שאלות גולשים מהפורום בנושא סגירת מרפסת אלומיניום

התקנה של רשת + מסגרת אלומיניום עם מסילות

שלום , יש לי סגירת חורף במרפסת ואני מעוניין להוסיף רשת , ככל הניראה שצריך להתקין בשביל זה גם מסגרת/מסילות .  אבקש המלצה לאיש מקצוע אמין בבאר שבע .  תודה רבה 

הודעות בפורום פורום אלומיניום 20/04/2020
התקנה של רשת + מסגרת אלומיניום עם מסילות

שלום , יש לי סגירת חורף במרפסת ואני מעוניין להוסיף רשת , ככל הניראה שצריך להתקין בשביל זה גם מסגרת/מסילות .  אבקש המלצה לאיש מקצוע אמין בבאר שבע .  תודה רבה 

הודעות בפורום פורום אלומיניום 20/04/2020