enter-article מדריך חלונות בלגיים - מרכז אלומיניום | הנהלה: בית עובד 8, תל אביב (פריסה ארצית) | טלפון: 072-3313812 כתובת מייל: alumicoil@gmail.com
עבודות אלומיניום » מאמרים וחדשות » מדריך חלונות בלגיים

מדריך חלונות בלגיים

חלונות בלגיים ממשיכים לככב בעיצובי החוץ והפנים לאורך השנים. עם זאת, המושג "חלונות בלגיים" מתייחס לכמה וכמה פתרונות עיצוביים, שחלקם לא חולקים ולו מעט עם חלונות בלגיים מקוריים. בשורות הבאות ננסה להסביר מהם חלונות בלגיים מקוריים ואילו פתרונות אחרים קיימים, מתי חלונות בלגיים יכולים להתאים במיוחד לפתרון העיצובי, ומה העלויות המשוערות של חלונות בלגיים.

חלונות בלגיים- הגדרה

חלונות בלגיים מקוריים הם חלונות גבוהים מאוד וצרים יחסית, עם מנגנון פתיחה באמצעות הרמה. חלונות בלגיים נעשו באופן מסורתי מפלדה, כאשר ההגנה מפני חלודה ופגעי הסביבה נעשתה על ידי צביעה וקיבוע הצבע בתנור, תהליך המכונה גילוון.

הבעיה של חלונות בלגיים כאלה היא כובד, הן מבחינת הדרישות ליצור (העבודה עם פלדה קשה יחסית, הגילוון דורש ציוד מיוחד וכו'), והן מבחינת החלון (כלומר קשה יותר לפתוח אותו ולסגור אותו, הפרופיל צריך לשאת יותר משקל, החלקים הנעים נשחקים מהר יותר וכו').

מסיבה זו, עם כניסתו של האלומיניות לשימוש המוני, החל יצור המוני של חלונות בלגיים מאלומיניות וסגסוגות ביניים שונות. למעשה היום המונח חלונות בלגיים מתייחס לכל סוגי החלונות הגבוהים עם מנגנון פתיחה בהזזה אנכית, כלומר החלון "מורם" לפתיחתו.

חלונות בלגיים - התאמה
חלון בלגי
חלונות בלגיים מתאפיינים כאמור במימדים "לא רגילים", שונים מאוד מהחלון הרגיל. מסיבה זו אדריכלים ומעצבי פנים משתמשים בפתרון של חלונות בלגיים במיוחד כאשר ברצונם ליצור אפקט של "תקרה גבוהה", שכן הקווים האנכיים של חלונות בלגיים תורמים לאשליית הגובה.
במקרים רבים מדובר בפתרון תאורה ואוורור מועדף: באזורים צרים חלונות במימדים רגילים יתנו פחות אור מאשר חלונות בלגיים, שיכולים להשתרע מהרצפה עד לתקרה ממש.

חלונות בלגיים - חסרונות

החסרונות העיקריים של חלונות בלגיים תמונים במנגנון הפתיחה שלהם. בעיקר כאשר עסקינן במנגנון הפתיחה של חלונות בלגיים מסורתיים, עשויים פלדה ומסורבלים, קיימות שתי תקלות נפוצות. הראשונה היא בעיה בפתיחת החלון או הזזתו, בדרך כלל בגלל חלודה ופגיעות אחרות בצירי ההזזה. השניה, המסוכנת יותר, היא נפילת החלון, במיוחד בעת ניסיונות סגירה נלהבים מידי.

דמיינו גיליוטינה במשקל 2-10 קילוגרם, ותקבלו מושג לגבי חוסר הנוכות הנוצר כאשר חלונות בלגיים נופלים על אצבעות... הפתרון לבעיה הראשונה הוא בדרך כלל שימון וניקוי של המסילה, פעולה שיכולה אפילו להתבצע בצורה עצמאית ללא צורך בטכנאי, פשוט הזרימו שמן מכונות (לסיכה) בחלקים הנעים ונקו אותו עם מטלית. הפתרון לבעיה השניה מסובך יותר, ודורש בדרך כלל הידוק של הטפסים על ידי בעל מקצוע.

חלונות בלגיים - התקנה וטיפול

התקנת חלונות בלגיים דומה להתקנת כל חלון אחר: פתיחת פתח, הצבת הפרופיל והתקנת החלון עצמו. משך העבודה עומד על יום יחיד (בדרך כלל פחות מכך) ועלותה 300-700 ש"ח בממוצע. חלונות בלגיים, במיוחד כאשר מנגנון הסגירה לא מושלם, עלולים ליפול מהר מידי ולהסדק, ובמקרה זה נחוצה החלפה של השמשה כולה, בדרך כלל בעלות של 200-300 ש"ח.

עוד באותו נושא

דלתות אלומיניום – דלתות מעוצבות שגם מגנות

דלתות אלומיניום – דלתות מעוצבות שגם מגנות

דלתות אלומיניום הן דלתות אשר ייחודן הינו בעיצוב המרשים שלהן וכך הנכם מקבלים גם דלת מגנה אך גם דלת בשלל סגנונות מקוריים לבית או למשרדכאשר אנו...

חלונות אלומיניום המדריך השלם באתר לפניכם (מעודכן 2023)

חלונות אלומיניום המדריך השלם באתר לפניכם (מעודכן 2023)

מחירי חלונות אלומיניום יכולים להשתנות מאוד בהתאם למספר גורמים. ראשית, לגודל ועיצוב החלון יש תפקיד משמעותי בקביעת העלות. חלונות גדולים יותר...

גדרות אלומיניום - הצעות הטובות בשוק

גדרות אלומיניום - הצעות הטובות בשוק

כיום ניתן להרכיב גדרות אלומיניום עמידות ומעוצבות בעצמכם. בחרו את הגדר הרצוייה לכם ודאגו כי כל חלקיה מצורפים וכך תחסכו כסף רב ותהנו לגדר...

עיצוב תריסי אלומיניום – מצללים את החדר בסטייל

עיצוב תריסי אלומיניום – מצללים את החדר בסטייל

מגוון של תריסי אלומיניום מאפשר לכם לשלוט על הצללת החדר וגם להוסיף לו פן דקורטיבי מיוחד עם תריסים יפייפיים ומעוצביםכולנו זוכרים את התריסים...

תריסי גלילה - המדריך השלם לצרכן

תריסי גלילה - המדריך השלם לצרכן

מלבד היופי של תריסי גלילה, הם גם שומרים על שקט וניקיון, הנה מדריך קצר למי שמעוניין להעניק לבית שלו מראה קצת שונה דלתות ציר, או ה"דלת הרגילה",...

string(39) "categoryחלונות אלומיניום"